چند روز پیش بود ...
صبح از خواب بیدار شدم
دیدم ۴۳ تا کامنت دارم 😳
کامنتا رو باز کردم
چهل تاش با این مضمون بود ... آی ایها الناس به دادم برسید ...
فک کردم صاحب پست آتیش گرفته ...
باز کردم دیدم من و نصف فالورام و که اصن در جریان نبودن و ایشون و نمیشناختیم رو منشن کرده (فک کنم دوستان یادشون باشه) خلاصه رفدیم و دیدم که انگار ایشون یه جا انتقاد کردن (الکی مثلا خیلی هم با ربط و سازنده بوده) و ادعا که اره به جای جواب دادن بلاکم کردن که بعدا فهمیدیم بلاک هم
نشدن
.
.
اما امروز در اتفاقی مشابه ... از خواب بلند شده بودم برای گذاشتن پست سلام صبح که دیدم n عدد کامنت اومده زیر پستای خاصی از صفحه ام. اونی که کامنت و گذاشته بود با اسم شهدا دایه ی اسلام و مسلمونی هم داشت
پیجش و که ادم می بینه قشنگ پی میبره به تخصص ایشون و حرفای مستند و مستدل ... .
.
الغرض دیشب یه عزیز یه حرفی زد از قول آ میرزا اسماعیل دولابی رحمه الله علیه ، حاج آقا فرمودن : من توی خیابونای تهران که قدم میزدم خب خیلیا به سر و وضعم به تمسخر نگاه میکردن و بعدم پچ پچ های معروف ... این رفتار برام عادی شده بود تا یه سفر برای درمان رفتم آلمان ، اونجا وقتی توی خیابون میرفتم متوجه شدم از اون نگاهها خبری نیست ... خیلی فکر کردم ببینم علت چیه ... تا بالاخره به این نتیجه رسیدم که اینا #کار دارن ... .
.
بله سرک کشیدن توی کار افراد از بیکاری ناشی میشه ، حتی اگه به اسم نهی از منکر باشه ، قطعا نهی از منکر از کسی که علم و دانش و سواد کافی و نداره ساقطه ... اما کسی که جای خدا میشینه و از نیت ریا کارانه ی افراد (!) اطلاع پیدا میکنه حدیث زیر رو هم بخونه ... 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 .
.
پیغمبر اکرم، حضرت محمّد مصطفی (صلی الله علیه وآله) می‌‌فرمایند: «مَنْ بَهَتَ مُۆْمِناً أَوْ مُۆْمِنَةً أَوْ قَالَ فِیهِ مَا لَیْسَ فِیهِ أَقَامَهُ اللَّهُ تَعَالَى یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَلَى تَلٍّ مِنْ نَارٍ حَتَّى یَخْرُجَ مِمَّا قَالَهُ فِیهِ» [البحار: 75 / 194 / 5.] هر کس به مرد یا زن مۆمنه‌‌ای تهمت بزند یا درباره او چیزی بگوید که او مبرّا از آن است. (اولیاء الهی می‌‌گویند: حتّی اگر فرض هم کردی، تا #یقین حاصل نشود نباید بگویی.) عزّوجلّ او را در روز رستاخیز بر تلّی از #آتش قرار می‌‌دهد تا اینکه از حرف خود درباره آن شخص برگردد.

و اینجاس که ادم میفهمه بعضیا شاید از نظر سنی بزرگ باشن اما هنوز برای درک استفاده از ابزار و وسایل تکنولوژی خیلی کوچیکن و جنبه ی لازم و نداره
باشد که رستگار شویم و شوید و شوند ...