ویژه نامه ی شهادت حضرت ریحانه النبی (س) رو به صورت سریال نوشتاری با گزارش لحظه به لحظه وقایع بعد از پیامبر مرور میکنیم
باشد که مورد رضایت حضرتش قرار گیرد ...
بسم الله
#سریال_کمتر_از_صد_روز
تیتراژ
✏️
.
.
قسمت اعظم مجموعه ای که تقدیم شما شد برگرفته از کتاب ارزنده ی "سقیفه" علامه عسکری به اسناد کُتُب اهل سنت بود که برخی از این کُتُب را برای شما نام میبریم:
الاستیعاب - اُسد الغابه - طبقات ابن سعد - کنزالعمّال - تاریخ یعقوبی - تاریخ ابن اثیر - صحیح بخاری - مسند احمد حنبل - تاریخ ابی الفداء - تاریخ ذهبی - شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید - تاریخ طبری - سیره ابن هشام - تفسیر قرطبی و ...
(برای یافتن بهتر منبع هر قسمت به فصل دوم کتاب سقیفه مراجعه شود.) و این همه را گفتیم و گفتیم تا بدانیم و نگذاریم سرمان کلاه بگذارند. تا بدانیم اهل سقیفه نافرمانان از سپاه اسامه و مغضوب خدا و پیامبرش بودند. بدانیم کسانی که به زعم پیامبر برای امامت یک نماز جماعت هم شایسته نیستند و نسبت ناروا به رسول میدهند نمیتوانند لقب خلیفه پیامبر را بر خود بگذارند. بدانیم سقیفه برپاشد و پایان یافت در حالی که بدن پیامبر رحمت هنور دفن نشده بود. بدانیم سقیفه مجلس دعوا و جدل و تهدید بود نه شور و مشورت. بدانیم بعد از پیامبر برگزیده ی خداوند بعنوان وصی و جانشین, امیرالمؤمنین است که از اولین سال بعثتِ پیامبر تعیین شده بود نه کسی که خلافتش با زور و ضرب تشکیل, و با تطمیع بادیه نشینان تثبیت گردید.
بخوانیم. تاریخ را بخوانیم و بدانیم. بدانیم و نگذاریم سرمان کلاه برود... با تشکر از کسانی که ما را در انتشار این مجموعه یاری دادند.
ومن الله توفیق