ویژه نامه ی شهادت حضرت ریحانه النبی (س) رو به صورت سریال نوشتاری با گزارش لحظه به لحظه وقایع بعد از پیامبر مرور میکنیم
باشد که مورد رضایت حضرتش قرار گیرد ...
بسم الله
#سریال_کمتر_از_صد_روز
قسمت دوم
✏️
پرده اول:
#معراج
تردید سپاه را فرامیگیرد. عده ای از لشکریان که فکرهایی در سر می پرورانند به بهانه ی عیادت و دیدار رسول خدا از لشکر جدا میشوند. اسامه و سردارانش مخالفت میکنند و حدیث پیامبر درباره ی جدایی از لشکر را به آنان یادآور میشوند. اما تاثیری ندارد. جمعیت آنان کم نیست. زیادند. آنقدر زیاد بودند که پیامبر برای ایراد خطبه ی غدیر بر آنان به دلگرمی کلام وحی تجهیز شد: "والله یعصمک من الناس". و اکنون هم آنقدر زیادند که با جدا شدن آنان شاکله ی سپاه در هم میریزد و سپیده ی روز دوشنبه سر نزده وارد شهر میشوند...
بلال بعد از سر دادن ندای اذان صبح, مانند هر روز پشت در خانه ی رسول میرود و نجوای "الصلاه یا رسول الله" سر میدهد تا جمع شدن مأمومین را اطلاع دهد و ایشان را به مسجد بخواند. اما پیامبر خدا بیهوش بر دامان امیرالمؤمنین در حال استراحت است. عایشه که موضوع را فهمیده اوضاع را مناسب میبیند و میفرستد تا پدرش ابوبکر _که مدتی است با تعدادی از سپاهیان داخل مدینه ساکن شده است_ را خبر کنند که نماز را در مسجد امامت کند.
لحظاتی بعد پیامبر به هوش می آید و به سبب هم جواری خانه با مسجد درمیابد که در مسجد نماز جماعت برپاست, در حالی امیرالمؤمنین کنار بالین ایشان نشسته است.
پس با همان حال بیماری برمیخیزد و با سختی وضو میگیرد. با زحمت بر بازوان عباس عموی خود, و امیرالمؤمنین وصی و داماد و پسرعموی خود تکیه میزند و در حالی پاهای مبارکش از شدت ضعف بر زمین کشیده میشود خود را به مسجد میرساند. پیش میرود. نماز ابوبکر را میشکند و جلوتر از او نماز را _به طور نشسته_ از ابتدا شروع میکند. مسلمانان هم نماز خود را رها کرده و به رسول خدا اقتدا میکنند.
بعد از نماز پیامبر به منزل میرود و ساعاتی بعد, متخلفین از لشکر اسامه به بهانه ی عیادت گرد ایشان جمع میشوند.
پیامبر بسیار ناخوش احوال است و مدام از هوش میرود و دوباره به هوش می آید. اما این مانع نمیشود تا نبیِ رحمت از تلاش برای هدایت امتش دست بکشد. پس دوباره تلاش میکند تا از گمراهی ابدی شان برهاند:
"قلم و کاغذی بیاورید که برای شما بنویسم تا هرگز پس از من گمراه نشوید"..
.
. ... ادامه دارد
ما رو در نشر این سریال یاری نمایید ....