از امروز ویژه نامه ی شهادت حضرت ریحانه النبی (س) رو به صورت سریال نوشتاری با گزارش لحظه به لحظه وقایع بعد از پیامبر مرور میکنیم
باشد که مورد رضایت حضرتش قرار گیرد ...
بسم الله
#سریال_کمتر_از_صد_روز
✏️
قسمت اول:
#آخرین_لحظات
روزهای آخر #ماه_صفر است; #سال_یازدهم_هجری. دولت #روم_شرقی در حال آماده سازی قوای خود برای حمله به مرزهای اسلام و برپا کردن جنگی دیگر است. تا کنون دوبار در سالهای هشتم و نهم بین دولت روم و اسلام جنگ درگرفته و این بار هم تهدیدی جدی برای مسلمانان محسوب میشود.
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم گرچه مدتی است در حال کسالت و در بستر بیماری به سر میبرد با آگاهی از این خطر, دستور تجهیز سپاهی منظم _متشکل از تمامی بزرگان مهاجر و انصار_ برای دفع خطر و پاسداری از مرزها را صادر میکند. تنها کسی که پیامبر از این امر معاف میکنند حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب است.
رسول خدا فرماندهی سپاه را به "#اسامه_بن_زید" جوان میسپارد تا هرچه سریعتر لشکر را سامان دهی کند و راهی مرزهای مشترک اسلام و روم شرقی نماید.
لشکر از #مدینه خارج میشود و مسلمانان دسته دسته به آن می پیوندند. وقتی تجهیز سپاه کمی به درازا میکشد رسول خدا تأکید میکنند همه ی بزرگان موظف اند (هرچه زودتر) به لشکر اسامه بپیوندند و برای تفهیم اهمیت این دستور, نفرین خداوند را بر کسانی که از پیوستن به سپاه او امتناع کنند اعلام میدارد و میفرماید:
"#لعن_الله_من_تخلف_عن_جیش_الاسامه"
لشکر در مدت کوتاهی به نظام و ساز و برگ جنگ در میاید و آماده اعزام میگردد. ساعاتی به اعزام لشکر نمانده که بیماری رسول خدا فزونی میابد و حال ایشان رو به وخامت میرود. خبر در مدینه می پیچد و کم کم در میان سپاهیان نیز درز میکند... .
.
ادامه دارد ...
در انتشار این سریال ما را یاری نمایید ...