طولانی شد اما بخونیدش خوبه .
.
بر اساس علم #فیزیک_کوانتوم و طبق نظریه #ولفگانگ_پاولی ،هر چیزی در جهان ارتعاش منحصر به فرد خود را دارد.وی به خاطر کشف قانون جدید ماهیت معروف به" #اصل_انحصار_پاولی" موفق به اخذ جایزه نوبل شد و مورد تحسین #آلبرت_انیشتین قرار گرفت.
ما در #فیزیک آموخته ایم که همه #الکترون ها سه ویژگی دارند:
الف) سطح انرژی
ب)چرخش
ج)مدار
فیزیکدان ها برای محاسبه ی "#عدد_کوانتومی" هر الکترون،این سه ویژگی را با هم ادغام کردند.
پاولی ثابت کرد که "هیچ دو الکترونی در جهان هستی ، دارای عدد کوانتومی یکسانی نیستند.
برای بررسی این قانون مثالی میزنیم.سیبی را برمی داریم و از میان میلیاردها الکترون درون آن،فقط یکی را انتخاب میکنیم و نام ان را "اریک" می گذاریم. عدد کوانتومی اریک عددی بسیاربسیار طولانی است، اما برای ساده شدن کار عدد کوانتومی 23 در نظر میگیریم.
پاولی ثابت کرد در هیچ کجای جهان هستی، در هیچ سیب دیگری در دنیا ،در هیچ ستاره ای در کهکشانهای دوردست و حتی در هیچ موی سبیل یک موش قطبی ، الکترونی با عدد کوانتومی 23 پیدا نخواهد شد.
حال اگر دستمالی برداریم و سیب را برق بیندازیم چه می شود؟ از اصطکاک به وجود آمده انرژی تولید می شود و این انرژی ، عدد کوانتومی اریک را افزایش می دهد.برای مثال ناگهان عدد اریک به 26 ارتقا می یابد.درست در لحظه ای که این اتفاق روی می دهد، تنها الکترونی که تا ان لحظه ،چه در انسوی کهکشان راه شیری و چه در حلیم صبحانه شما، دارای عدد کوانتومی 26 بوده ، دستخوش تغییر می شود.
وقتی سیبی را برق می اندازید، وقتی فرزند خود را می بوسید،وقتی به همسایه تان ناسزا می گویید، وقتی برادرتان را می بخشید، وقتی پشت خود را می خارانید، دستور زنجیره ای از بازتاب ها را به جهان هستی ابلاغ می کنید.
هر گاه اندیشه ای در ذهن یکی از هفت میلیارد ساکن کره خاکی جرقه می زند، الکترونها در گستره ی جهان هستی دستخوش تغییر می شوند. جهان ما برای حفظ توازن خود ، لحظه به لحظه آرایش خود را تغییر می دهد.
پروفسور پاولی با اثبات این فرضیه در سال #1945 برنده #جایزه_نوبل شد.
ما دندانه های مستقل و مجزای یک ماشین غول پیکر نیستیم.همه ما را در کنار هم در پتوی زنده ی عظیم الجثه ای پیچیده اند که بعضی ها نام ان را آگاهی نهاده اند.
اگر هر الکترون دارای ارتعاش منحصر به فرد باشد، پس هر شی در جهان ، واجد ارتعاشی مخصوص به خود است.علم بر آموزه های فلاسفه مهر تایید می زند که:
1⃣ همه چیز در جهان هستی به هم مرتبط است.
2⃣ اندیشه فقط بر ماده تاثیر نمی گذارد ، اندیشه خودِ ماده است.